Comfort food voor tijdens de menstruatie. 

Wat heb je nodig (2 personen)
1 knolselderij
2 theelepels Himalaya zout of Keltische zeezout
1 eetlepel olijfolie
1 theelepel paprikapoeder en kurkuma (geelwortel)
1 liter water 

Zo maak je het:

Schil de knol en snij dikke plakken. Deze dikke plakken snij je in friet formaat. Niet te dun en niet te dik. Ondertussen zet je een pan water met een theelepel Himalayazout op tot dat het water kookt. De rauwe frieten knolselderij doe je 2 minuten (en zet een kookwekker of de timer op je mobiel) in het kokende water. Maak daarna een marinade of mix. In een schaal doe je de olijfolie, 1 theelepel Himalaya zout of Keltische zeezout, paprikapoeder en kurkuma. Meng het goed door elkaar.

De gekookte/geblancheerde frieten leg je op een stukje keukenpapier om uit te lekken. En nu kunnen ze in de schaal met de marinade. Schep goed om en laat het een paar minuutjes staan. Verwarm de oven op 200 graden. En leg de frieten met ongeveer een halve centimeter uit elkaar op een lade bedekt met bakpapier. Bak de frieten gaar in 20 tot 30 minuten (hangt af welke oven je hebt).

De dip op de foto is 2 eetlepels Griekse yoghurt, een paar takjes fijn gesneden peterselie en een geperst teentje knoflook. Goed mengen.

Eet smakelijk!

Groetjes Saskia

P.s. Wil je meer recepten zoals deze, check dan het Feestdagen Kook eBook! Klik op het plaatje hieronder.