And…. Action. HIIT oftewel High Intensity Interval Training is volgens The American College of Sports Medicine dé fitness trend van 2014. Vele van ons trainen volgens deze nieuwe methode. Zelf heb ik nog niet aan mijn lijf ondervonden, natuurlijk heb ik wel eens flinke zware trainingen gedaan (lees: Crossfit) :-), maar deze tak-van-sport, ken ik nog niet. How about you?

De trainingen duren niet langer dan 30 minuten en bestaan uit korte pittige oefeningen op hoge intensiteit, gevolgd door een korte periode van rust of herstel.

Ondanks dat veel fitness professionals wijzen gevaren als blessures, zijn veel mensen erg enthousiast over deze manier van trainen, want: veel effect in weinig tijd en dat is wel geweldig. Kracht training in combinatie met duurtraining is ideaal.

Spring is in the Air! Kom uit die luie stoel, van de bank, achter de pc, ga naar buiten en train: Actie-in-de-Taxi! 😀 (ps. ik zeg niet alleen tegen jullie hoor, ook tegen mijzelf.  Ik breng geregeld uren door achter de pc, i have to go out there too!)

Heb je nog vragen, opmerkingen of wil je iets delen? Deel vooral, dat kun je doen onderaan het artikel te reageren of via FB/saskiavanommen.nl. Wil je geen artikel of recept missen? Schrijf je in op de website en je ontvangt elk nieuw blogpost in je mailbox.

Enjoy the weekend outside! Groetjes Saskia