Veelzijdig, gezond, suikerrijk en een goede hongerstiller. Je humeur fleurt er van op en je energie schiet omhoog. Gaan met die banaan!

Bananen leveren veel vitamines, mineralen en spoorelementen. De belangrijkste zijn: vitamine B3, B6, A en C, kalium, magnesium, fosfor, ijzer, tryptofaan en selenium.

Ik ben fan van bananen en maak er geregeld pannenkoeken, brood, smoothies, snoepjes en ijs van. Heerlijk. Voor je ontbijt, na het sporten (of er voor) of gewoon als tussendoortje.

Kortom zorg dat je bananen in huis hebt deze zomer. Hieronder een overheerlijk recept.

Bananen snack

Lekker voor bij de voetbal of gewoon als snack.

Dit heb je nodig (2 personen)
2 rijpe bananen
2 theelepels kaneel
snuf kardemom
1 eetlepel kokosolie
zeef
koekenpan
schaaltje

Zo maak je het
Snij de bananen in plakjes. Doe in een apart schaaltje de kaneel en een snufje kardemom. Goed mengen. Zet een koekenpan op het vuur samen met de kokosolie of ghee (geklaarde boter).
De bananenschijfjes leg je allemaal apart op een bord. Je doet de kaneel met de kardemompoeder in de zeef en strooi dit over de bananen. Draai daarna de bananenschijfjes om en strooi de andere kant. Als de pan goed warm is geworden kun je de bananenschijfjes iets aanbakken. Heerlijk om zo te eten.

Maak jij wel eens een gerecht met banaan? Wat maak je? Vertel het mij hieronder in de reacties.

Groetjes, Saskia