De invloed van magnesium op je hormoonhuishouding is groot, heel groot. Aan bijna alle vrouwen, die ik spreek, adviseer ik om naast gezonde voeding, extra magnesium te nemen. Via een voetenbad met magnesiumvlokken of door voedingssupplementen te slikken. Ikzelf ben een enorme fan van magnesium en gebruik het vaak, mijn lichaam heeft het ook echt nodig. De meeste vrouwen hebben een tekort aan magnesium.

Mineraal

Magnesium is een mineraal dat ons lichaam niet zelf maakt. We krijgen het binnen door voeding. Via voeding alleen krijgen we niet genoeg magnesium binnen. Door zweten en stress verdwijnt de magnesium uit je lichaam. Dat gaat heel snel. En voor een hormonale gezondheid, een gezonde cyclus, is magnesium een must.

Ontspanner bij uitstek

Tegenwoordig zijn we allemaal druk, druk, druk. Onze agenda’s puilen uit, we managen naast ons werk het huishouden, de kids, alles tegelijk. Je piekert, je maakt je zorgen over je kinderen, je werk, je relatie, misschien slaap je slecht. Door deze levensstijl verbruikt je lichaam veel magnesium. Om dat magnesium een mineraal is dat als je er tekorten van hebt, allerlei klachten van krijgt. Denk maar eens aan jeukende benen, je weet wel aan de binnenkant, restless legs, noemen ze het ook wel, of pijnklachten bij je menstruatie, migraine en ook draagt magnesium bij om andere mineralen en vitaminen goed te kunnen opnemen in je lichaam.

Belangrijk is om magnesium elke dag en regelmatig aan te vullen. Het liefst naast gezond eten ook met magnesiumvlokken in voetenbaden of voedingssupplementen.

Ook door te veel suikerrijk eten te eten, verbruikt je lichaam magnesium. Hetzelfde geldt voor veel koffie te drinken.

De voordelen

Magnesium is essentieel bij PMS klachten, vermoeidheid, buikpijn, migraine, en andere klachten die met je hormonen te maken hebben. Magnesium helpt om je bloedsuikerspiegel te balanceren, magnesium draagt bij om beter te slapen.

Magnesium zit in cacao/chocolade, kies zo donker mogelijke chocolade. Eindelijk is chocolade gezond!! Yay! Een ander voorbeeld is zonnebloempitten en in zeewier. Je kunt, en ik adviseer het ook hoor, om extra magnesium te nemen in de vorm van magnesiumvlokken of wel voedingssupplementen.

Magnesiumvlokken is eenvoudig online te bestellen. Gaat je voorkeur uit naar voedingssupplementen dan kan ik je aanraden om de CellSentials van Usana te gebruiken. Dit is een complete hoogwaardige en biologische multivitamine voedingssupplement dat op celniveau (in je cellen) zijn werk doet.

Heb je vragen, stel ze gerust. Ik beantwoord ze graag.

Succes! Groetjes Saskia