Wakker worden met verfrissende oefeningen. Ideaal om je ochtenden mee te beginnen en super goed voor je lichaam en geest.

1. Rek je elke ochtend -als je in bed ligt, op de rand van je bed zit of naast je bed staat- eens helemaal uit. Dit is de eerste oppepper voor je lichaam! Je spant namelijk al je spieren aan en ontspant ze daarna gelijk.

2. Kom op de rand van het bed zitten. Maak kleine rondjes met je enkels, ongeveer 10 rondjes. Draai tegelijkertijd ook rondjes met je polsen, ook ongeveer 10 rondjes. En ook de andere kant op.

3. Ga naast je bed staan. Adem in en breng je armen omhoog, maak je helemaal lang. Probeer je ogen te sluiten. Adem uit en ga met je handen voor je gezicht langs naar beneden. Heel rustig en ontspannen. Je bent tenslotte net wakker. Doe dit ongeveer drie keer. Vaker mag ook.

4. Zet je voeten en benen naast elkaar. Tegen elkaar aan. Breng je handen naar je knieën. Buig je knieën iets en draai nu rondjes met je knieën naar rechts, ongeveer 10x en naar links.

5. Breng je linker voet over je rechtervoet en breng je linkerarm omhoog en daarna breng je je rechtervoet over je linkervoet en breng je rechterarm omhoog. Hou een paar tellen vast, vergeet niet te ademen. Adem in door je neus en adem uit door je mond.

Komen we alweer bij de laatste beweging.

6. Ga heupbreedte staan en breng je armen zijwaarts omlaag en adem in breng je armen omhoog en adem uit laat alles los, armen laat je naar beneden vallen. Doe dit ongeveer 3 keer. Bedank je zelf, door je handen op elkaar voor je borst te houden.

Nu ben je klaar voor de dag! Ook leuk om samen met je kinderen te doen.

Veel plezier!